[:sl]E-mail marketing ni tako enostaven, kot bi si želeli tržniki[:]

[:sl]zelen-kvadratE-mail marketing je najpomembnejši inštrument trženja v letu 2009, kar kaže raziskava med direktorji marketinga, ki jo opravljata podjetji Markedu in Fokus Integrated. Tržniki, ki se poslužujejo e-mail marketinga brez dobro opredeljenih načrtov in vnaprej določenih korakov, nimajo zagotovljenega uspeha. Po mnenju izkušenega strokovnjaka s področja e-mail marketinga, Michaela Leandra Nielsena, je to mogoče izboljšati.

Več o tem bo povedal tudi na seminarju 21. maja na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani. Preberite več o tem in se prijavite na seminar tukaj.
[:][:sl]Boj za pozornost v elektronskem predalu se stopnjuje že nekaj časa. Obseg promocijske elektronske pošte se bo v naslednjih letih še povečal, kar pomeni, da bodo tržniki še težje učinkovito dosegali svoje ciljne kupce. Po mnenju Michaela Leander Nielsena tržniki lahko povečajo ROI preko e-mail marketinga, če upoštevajo nekaj osnovnih pravil. »

Vem, da zveni dolgočasno, vendar se uspeh v e-mail marketingu začne z razumevanjem medija. Morate razumeti, da slaba strategija e-mail marketinga in spremljajoči koraki negativno delujejo na vaše blagovne znamke. Po drugi strani dobro načrtovana strategija e-mail marketinga dela čudeže – zlasti v času recesije. Srečujem podjetja, ki dosegajo odlične rezultate v prodaji, ki so neposredno povezani z dobro zasnovano strategijo v e-mail marketingu«.

Osredotočenje na neposredno trženje se izplača

Od leta 2002  je Michael Leander Nielsen pomagal pri oblikovanju in izvajanju strategije E-mail marketinga mnogim svetovnim blagovnim znamkam s področij B2B in B2C, kot so: Bang&Olufsen, Maersk, Georg Jensen, Grundfos, IBM, GE Money Bank in ostalim, vključno z bankami, letalskimi prevozniki, telekomunikacijskimi družbami, zabavne elektronike, …

Po njegovem mnenju je glavni razlog zakaj tržniki ne ustvarjajo bistvenih rezultatov pri e-mail marketingu, ravno v napačnem internem pristopu. Prepričan je, da so podjetja v zadnjih 5 – 7 letih preveč osredotočena na svoje blagovne znamke in dajejo manj poudarka komunikaciji s potrošniki preko kanalov direktnega trženja.

»Leta 1996 sem se začel ukvarjati s področjem e-mail marketinga in na srečo smo se z mojo ekipo približali mediju z vsem spoštovanjem, saj smo ga smatrali kot komunikacijsko orodje. Tako je bil naš cilj ustvariti prehod z uporabo direktne pošte po faksu na direktno pošto preko e-maila. Tako smo šli preko napotkov, ocenjevanja in načrtovanja procesa, konceptualizacije procesa, ustvarjanja procesa in ne nazadnje – upravljanja z dovoljenji. Nismo želeli, da se zbirajo e-mail naslovi brez privolitve prejemnikov. Po drugi strani smo želeli zagotovitev, da lahko s pomočjo e-mail marketinga prodajamo izdelke prav tako učinkovito, kot smo bili navajeni z uporabo direktne pošte, telemarketinga in faksa«.

Pred 13 leti ni bilo strokovnjakov

Pred 13 leti niso imeli strokovnjakov, zato so se bili prisiljeni učiti sami v podjetju. Tako so s časoma postali dobri in zgradili enega najuspešnejših programov zvestobe v IT industriji, ki je bil rezultat njihovega prizadevanja v e-mail marketingu. »Ko pomislim na tiste čase, sem prepričan, da smo uspeli, ker smo upravljali z e-mail orodjem enako kot s katerim drugim medijskim kanalom« in nadaljuje »in to je eden od največjih izzivov v marketingu tudi danes. Večina jih e-mail marketing ne obravnava kot ‘resen’ medij. To je narobe. Če pogledate na potrošnika in poslovne partnerje, boste ugotovili, da dobro zasnovana in izvedena e-mail marketing strategija poveča zvestobo, nakupne odločitve, ozaveščenost in je celo ključen mehanizem pri pridobivanju novih strank«.

Michael Leander Nielsen pravi, da večina podjetij lahko doseže neverjetne rezultate preko e-mail marketinga, vendar samo, če tržniki razumejo kako pristopiti do medija. »Pravzaprav je zelo preprosto. Vse se začne s pridobitvijo znanja o tem kako zagnati program e-mail marketinga. Odzivi, ki sem jih prejel preko pogovorov z ljudmi iz Evrope in Azije, so pravzaprav zelo presenetljivi, saj večina blagovnih znamk nima izdelane e-mail marketing strategije«.

Večina podjetij se osredotoči na kreativnost in to je po njegovem mnenju napačen začeten pristop. Najprej se morajo osredotočiti na vsebino, pogostost, individualizacijo, notranje in zunanje faktorje, … Direktorji marketinga so za leto 2009 izpostavili E-mail marketing kot najbolj pomemben instrument trženja (43%). »Če je to res, pričakujem da bo veliko več podjetij bolj resno jemalo e-mail marketing v letu 2009 in naprej.«

Tako po besedah Michaela Leanderja Nielsena pričakujemo porast trženja preko elektronske pošte. Z vidika oglaševalcev gre za medij, ki ne zahteva velikih stroškov in je poleg tega učinkovit, saj je s pravilnimi pristopi mogoče doseči dobre rezultate v prodaji, kar je omenil tudi Michael Leander Nielsen.[:]

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja