[:sl]Kaj se zgodi, če prenehate oglaševati?[:]

[:sl]kriza-v-marketinguZaostrene gospodarske razmere se čutijo na vseh področjih, tudi v oglaševanju. Večina podjetij je zmanjšala sredstva za oglaševanje in bolj preudarno izbira kanale trženja za dosego ciljnih kupcev.

Po raziskavi podjetja Ad-ology Research, 48 % ljudi v ZDA meni, da se trgovine na drobno, avtomobilisti in banke s težavo prebijajo skozi recesijo zaradi zmanjšanega oglaševanja.

Hkrati pa je večina potrošnikov mnenja, da podjetja z nadaljevanjem oglaševanja postajajo konkurenčnejša. [:][:sl]

Namen raziskave (Advertising’s Impact in a Soft Economy) je bilo preučiti ali bi zaustavitev oglaševanja v času recesije celo škodovala podjetjem, glede na to kako to zaznavajo potrošniki.

Ne-oglaševanje lahko škoduje blagovnim znamkam

Študija je ugotovila, da ima oglaševanje ključno vlogo pri potrošnikih, ki preko tega zaznavajo kako podjetje deluje. Medtem ko na drugi strani ne-oglaševanje lahko povzroči opozorilni signal sedanjim in potencialnim strankam. Na primer, ko potrošniki ne vidijo ali slišijo več oglasov avtomobilistov v času gospodarske krize, jih kar 50 % meni, da imajo resne težave. Medtem, ko z nadaljevanjem oglaševanja v teh časih, 34 % potrošnikov verjame, da se trgovec avtomobilov zavzema za poslovanje.

Zaznavanje potrošnikov je podobno pri trgovinah in bankah, ki prenehajo z oglaševanjem:
– 48 % jih zazna, da ima njihova banka resne težave,
– 12 % verjame, da bo njihova banka morda kmalu prenehala s poslovanjem,
– 56 % zazna težave v svoji najljubši trgovini,
– 15 % verjame, da bo njihova trgovina kmalu prenehala s poslovanjem.

Medtem, ko z nadaljnjim oglaševanjem potrošniki zaznavajo:
– 43 % potrošnikov meni, da se njihova banka zavzema za nadaljnje poslovanje,
– 30 % jih meni, da je njihova banka konkurenčna,
– 10 % potrošnikov verjame, da njihova banka dobro posluje,
– 47 % potrošnikov verjame, da se trgovina zavzema za nadalnje poslovanje,
– 30 % jih vidi svojo trgovino kot konkurenčno,
– 7 % jih verjame, da trgovina dobro posluje.

C. Lee Smith, predsednik Ad-ology Research pravi, da je oglaševanje kritično v trenutnih gospodarskih razmerah za graditev dolgoročnega zaupanja potrošnikov v blagovne znamke podjetij. Oglaševanje ne prepriča potrošnike le v zanesljivost mehkega gospodarstva, ampak lahko vpliva tudi na njihove nakupne odločitve, posebno ko oglasi vsebujejo pomislek glede vrednosti.

Izogibanje oglasom

Raziskava je tudi pokazala, da potrošniki postajajo vedno bolj zaposleni. 31 % jih je priznalo, da nimajo toliko časa za nakupovanje, kot včasih, istočasno pa menijo, da manj oglaševanja pomeni, da so podjetja v težavah.

Nekateri med njimi se občasno aktivno izogibajo oglasom. Med najbolj pogostimi ukrepi za izogibanje oglasov so navedli:
– 42 % spremenijo program, ko se pojavijo oglasni bloki,
– 30 % uporablja programsko opremo za blokiranje oglasnih pasic v internetnih brskalnikih,
– 28 % snemajo TV oddaje, da lahko prevertijo oglase,
– 13 % posluša v avtu mp3 predvajalnik ali satelitski radio.

Na zaznavanje potrošnikov v trenutnih gospodarskih razmerah vplivajo tudi mediji.

Rezultati raziskave so sledeči:
– 62 % vprašanih meni, da mediji s poročanjem povzročajo še slabše razmere v gospodarstvu, poleg tega jih 44 % manj spremlja novice, kot pred letom.
– 46 % vprašanih meni, da so manj naklonjeni izdelkom ali storitvam podjetij, ki najavijo odpuščanja zaposlenih.
– 40 % potrošnikov več uporablja kupone s popusti, kot so jih pred letom.
– 46 % jih je pripravljano plačati več denarja za zdrave in bio prehrambene proizvode,.
– TV, časopisi, direktna pošta in internet so najbolj pogosti mediji preko katerih so potrošniki v zadnjih 30 dneh prejeli informacije, ki so jih spodbudile k odzivu (nakupu).

Raziskava je bila opravljena od 24 – 29. aprila 2009 in je zajela 1225 odraslih spletnih obiskovalcev iz ZDA. Vseekakor pa kaže, da prenehanje oglaševanja, kljub finančnim izzivom podjetij, ni smoterno. Kratkoročno je lahko pozitiven ukrep na finančno stanje podjetja, vendar pa dolgoročno lahko povzroči zmanjšanje obsega poslovanja, zaradi upada prepoznavnosti in pozitivne predstave blagovnih znamk v očeh ključnih kupcev. Oglaševanje je trend današnjega časa.[:]

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja