Kako smo dovzetni do plačljivih spletnih novic?

Odziv bralcev na plačljive vsebine časopisov lahko vpliva na oglaševalce

Pri nas imamo v veliki meri še možnost brezplačnega branja novic na spletnih straneh, nekaj strani pa določene vsebine že zaračunava. V svetu je zaznan porast spletnih bralcev novic v primerjavi z bralci klasičnih časopisov. Po raziskavi raziskovalnega centra Pew je v letu 2009-2010 bilo zaznati 17% povečanje bralcev spletnih novic, medtem ko je bralcev časopisov upadlo za 5%.

To že nakazuje na spremembe založniških hiš, ki iščejo nadomestilo upada prihodkov od časopisnih oglasov na svojih spletnih portalih.

New York Times beleži zajetno število svojih bralcev, ki so pripravljeni plačati za kakovostne informacije, ampak kljub temu raziskave kažejo, da se založniki še vedno raje poslužujejo brezplačnih osnovnim vsebinam in zaračunavajo le nadstandardne vsebine. Pri New York Times obiskovalci lahko obiščejo do 20 brezplačnih člankov mesečno, ostalo pa je plačljivo. Kar je razumno, saj morajo bralci tiskane edicije plačati naročnino za branje enakih vsebin.

Raziskava je pokazala, da so spletni uporabniki različno pripravljeni na plačilo spletnih novic, a kljub temu je opaziti, da so k temu bolj naklonjeni ameriški uporabniki, kot pa Evropejci.

V veliki meri bralci nasprotujejo plačljivim vsebinam, zato je to gotovo velik izziv za založniške hiše, ki upajo na večje prihodke preko plačila spletnih člankov in od prodaje spletnih oglasov.

Lahko pa je to tudi priložnost za oglaševalce, saj bodo bolje poznali uporabnike spletnih vsebin (podatke o naročniku) in bodo imeli na ta način boljšo preglednost ter vpliv na objavo oglasa, v primerjavi s klasičnimi ‘bannerji’. Seveda pa je pri tem potrebno pretehtati možnosti ciljanja uporabnikov tudi z vidika pravice do zasebnosti naročnikov.

Odnos med založniki, oglaševalci in naročniki novic je zelo občutljiv na najmanjše spremembe. Odločitev založnika o prehodu na plačljivi model spletnih novic zagotovo vpliva tako na bralce, kot tudi na prihodke iz spletnega oglaševanja.

Vir: www.emarketer.com

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja