Marketinško pranje možganov

Ali se zavedamo psiholoških zvijač in manipulacij, ki jih uporabljajo nekateri prodajalci, da nas privabijo k nakupu blagovnih znamk?

Tudi, če mislimo, da smo dovolj pametni, da nas ne morejo prententati, ste gotovo že bili žrtev katerih od trženjskih taktik.

Nedavno so v oddaji Today Show prikazali eksperiment blagovnih znamk, ki ga je izvedel mojster marketinga in svetovalec za znamčenje Martin Lindstrom. V njem par iz Kalifornije pristane na promocijo določenih blagovnih znamk, ki jih priporočajo svojim prijateljem na vsakdanjih pogovorih in zabavah.

Ob koncu trimesečnega obdobja so bili rezultati neverjetni:

  • kupili so 9 od 10 blagovnih znamk,
  • ena blagovna znamka je imela povečanje prodaje za 1000%,
  • po ocenah naj bi bilo pod vplivom priporočil para okoli 13.000 ljudi.

Avtorica članka priznava, da ni še prebrala knjige Lindstroma z naslovom BrandWashed: Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy (Marketinško pranje možganov: Zvijače in manipulacije, s katerimi nas podjetja spodbujajo k nakupom), vendar po tem poskusu je knjiga pritegnila njeno pozornost.

Nikoli si ni predstavljala, da lahko nekatera podjetja začnejo tržiti že otrokom v maternici. Ali da kupci, ki so v veleblagovnicah izpostavljeni počasni glasbi kupujejo 18% več časa in kupijo 17% več kot tisti, ki nakupujejo v tišini. Razširjanje panike ali paronije pa je tako povsod navzoče.

Lindstromov poskus je prevzel vse.

»Kadarkoli se sestanem z vodilnimi v svetu, jih spomnim, da danes niso najmočnejša sila v trženju podjetja. Niso vodilni kadri. Ni niti velik proračun v marketingu. Resnično moč v trženju danes in v prihodnosti je v rokah ljudi, ki so »hiper-povezani« (hyperconnected), s širokom krogom prijateljev in znancev tako v virtualnem kot tudi v realnem življenju. Z drugimi besedami, ljudje, ki imajo dejansko oblast smo mi sami.«
»Kot rezultat tega, morajo biti blagovne znamke v prihodnosti transparentne in izpolnjevati svoje obljublje. Verjemite mi, vsaka blagovna znamka, ki ne bo razumela tega, bo težavno izpostavljena in uničena.«


Vir: www.mpdailyfix.com

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja