Na črni petek rekordno zapravljanje Američanov

Na največji nakupovalni dan, t.i. črni petek so agresivne promocije in popusti trgovcev spodbudili potrošnike, da so odprli svoje denarnice in zapravjali kot pred časom recesije.

Povprečni kupec je zapravil 9,1% več kot prejšnje leto, kar je največji porast po letu 2006 (The National Retail Federation). Povprečen nakup je znašal skoraj 400 dolarjev. Poleg tega se je po nakupih po zahvalnem dnevu odpravilo 6,6 % več potrošnikov kot prejšnje leto.

Na črni petek so se pri trgovcih obračale velike številke v prodaji, po podatkih naj bi bil skupen promet na ta dan kar 11,4 milijarde dolarjev (ShopperTrak). Če vključimo celoten vikend in spletno prodajo, naj bi se številka povzpela na 52,4 milijarde dolarjev (National Retail Federation). Približno 35% od tega je bilo porabljenih prek spleta, kar je tudi več v primerjavi s prejšnjim letom.

»Dan po zahvalnem dnevu je običajno največji nakupovalni dan v 60-dnevni praznični sezoni. Vemo, da je brez udarnega začetka sezone zelo težko doseči dobro rezultate«, je dejal Bill Martin, ustanovitelj ShopperTraka.

Glede na omejene prihranke potrošnikov, veliki trgovci v tem času agresivno privabljajo potrošnike tudi z odpiralnim časom do polnoči ali še kasneje. Tako jim dajo na črni petek več časa za zapravljanje, kar se posledično odraža tudi v večjih številkah pri prodaji. Skoraj četrtina ljudi se je na nakupovanje podala že v četrtek ob polnoči, ko se je uradno začel črni petek. Od teh je bila večina potrošnikov starih med 18 in 34 leti (36,7%), kot v starosti med 35 in 54 leti (23,5%).

Ob polnoči se je pred veleblagovnico Macy’s na najbolj znanem trgu v New Yorku, Herald Squaru, zbralo v vrsti 9.000 ljudi, kar je kar za 7.000 ljudi več kot lani. Med njimi so bili večinoma mladi, ki so prišli bolj zaradi vzdušja, kot zaradi posebnih ugodnosti. Nekateri so v vrsti čakali tudi do štiri ure.

Kot zanimivost se je po polnočnih nakupih odpravilo neobičajno veliko moških, prav tako so preko celotnega vikenda v povprečju zapravili več kot ženske. Moški se res težko spravijo iz postelje ob 4. uri zjutraj za popuste, vendar bodo šli raje pozno ponoči. Radi imajo dobre kupčije. Zato je razumljivo, da so bile čez vikend najbolj na udaru veleblagovnice in trgovine z elektroniko.

Ameriški trgovci v božično – novoletnem času ustvarijo okoli 40 odstotkov letnega prometa.

Vir: www.nytimes.com

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja