Nova pravila tržnih komunikacij za leto 2020: »Tradition marketing is dead«

Marketinška in medijska skupnost bodo zameglili tradicionalne načine trženja, kot jih poznamo danes. Novo poročilo napoveduje, da bo v naslednjih desetih letih, meja razlikovanja med tradicionalnimi mediji in tržnimi funkcijami še bolj zabrisana.

Strokovnjak za tržno komuniciranje Martin Hayward, v sodelovanju z mmc.co.uk, je izdal pravila za naslednje desetletje tržnega komuniciranja pod naslovom: Marketing Communications Towards 2020: Looking for meaning in a land of plenty (sodelovali so tudi zasluženi profesor marketinga in managementa Patrick Barwise iz Londonske poslovne šole in vodilni strokovnjaki industrije, med drugim tudi Alan Mitchell iz Royal Maila).

Poročilo navaja naslednja nova pravila, ki bodo oblikovala tržne komunikacije za leto 2020:

  • podatkov bo veliko, vendar  jih bo mogoče v naprej pridobiti od potrošnikov, na odgovoren način. V prvi vrsti bo pridobivanje dovoljenja s strani potrošnikov in njihovo razumevanje.
  • analogne komunikacije bodo izstopale v digitalnem svetu – v naslednjih petih letih marketinški direktorji pričakujejo še večji delež oglaševanja preko direktne pošte, skupaj s spletnimi, mobilnimi in socialnimi mediji,
  • ciljanje bo postalo enostavnejše, kot doseganje rezultatov,
  • načini merjenja se bodo še izboljšali, prav tako bodo kanali trženja postali bolj odgovorni,
  • Stroški tržnih komunikacij bodo padli, zaradi manjše izgube in zato lahko pričakujemo tudi zmanjšanje marketinških proračunov,
  • Zanašanje nad kreativnim izstopanjem oglaševanja bo vse manjše, več pa bo akcij, ki bodo naslavljale s pravim sporočilom, prave osebe, na pravi način.


Ena izmed ključnih gonilnih sil za prihodnjo uspešnost trženja vključuje spodbujanje omejitev, da se prepreči zlorabe, ki lahko predstavljajo nevarnost. Martin Hayward ugotavlja tudi, da obstaja veliko ovir, ki so preprečile trženjskemu svetu, da bi postal bolj učinkovit, sedaj pa se te odpravljajo z večjo digitalizacijo vsakdanjega življenja in nenehnimi neposrednimi stiki s potrošniki.

Poročilo poudarja, da se bo odgovornost v trženju dramatično izboljšala, saj se bo komunikacije selilo v neposredne kanale, ki so merljivi. Kot rezultat zamegljenega razlikovanja med medijskimi kanali, ki temeljijo na interakcijah tehnologij in potrošnikov, bo tradicionalna opredelitev trženja (ATL in BTL) postala nepomembna.

Poročilo vključuje tudi raziskave, ki so bile izvedene med britanskimi medij in direktorji trženja. Največja sprememba, ki jo lahko pričakujemo v naslednjih petih letih, poudarja premik uporabe v tržnem komuniciranju, ki bo uporabilo širšo paleto kanalov, da dosežejo potrošnike na najbolj učinkovit način. Mnogi v tržnem svetu menijo, da bo vedno lažje doseči točno določene ciljne skupine. Vendar pa so tudi mnenja, da bodo marketinški proračuni ostali enaki ali se celo zmanjšali, zaradi učinkovitejšega doseganja potrošnikov.

Ta dejstva bodo vodila do večje odgovornosti pri porabi sredstev in še pomembneje, brez pritiskov na potrošnike, ki bodo pri akcijah sodelovali in zagotavljli dolgoročni odnos.
Medtem, ko so redki potrošniki pripravljeni prejemati več marketinških sporočil, poročilo vključuje tudi potrošniške raziskave, kjer ugotavljajo, da ko imajo podjetja več podatkov o njih in njihovih potrebah, lahko postane tržno komuniciranje za njih bolj pomembno. Vseeno pa večina potrošnikov želi imeti nadzor nad količino osebnih podatkov, ki jih posredujejo podjetjem za namene trženja.
»Trženje in mediji se morajo spremeniti: sodelovanje s posamezniki mora postati središče za presojanje uspešnosti akcij.«

Mark Thomson, medijski direktor, Royal Mail, pravi, da poročilo obravnava nekatera ključna vprašanja s katerimi se soočajo tržniki danes in marketinški industriji določa nekaj pravil, če želi biti uspešna v prihodnosti. Jasno je, da se mora trženje razvijati v bolj učinkovito – intrakcijo neposredno s potrošniki. Njihove potrebe, želje morajo postati središče sveta v marketingu. Dodaja tudi, da je ta problem obsežnejši kot uspeh ali neuspeh akcij. Kanali, ki bombandirajo potrošnike z nepomembnimi sporočili in blagovne znamke, ki zavračajo učenje iz teh lekcij, bodo kmalu obupali.

Vir: www.newdma.org

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja