Nova pravila za trženje in PR

V izvirnem naslovu »The New Rules of Marketing and PR«, knjiga avtorja David Meerman Scott, je že izšla v tretji izdaji. Izvirnik je bil izdan leta 2007, takrat pa Twitter še ni obstajal, Facebook pa je bil odprt le za študente. V tretji izdaji tako najdete nova poglavja o današnjem trženju in PR ter mobilnem marketingu.

Edina stvar, ki se ni spremenila skozi dosedanje izdaje pa je SPLET, ki je še vedno glavna »oprema« vsakega podjetja. Zanimiv je avtorjev pogled na merjenje učinkovitosti objav na spletu.

Merjenje moči brezplačnih vsebin
Problemi se pojavljajo pri merjenju tradicionalnega trženja in PR, saj ne odražata dejansko kaj lahko storimo, da dosežemo svoje občinstvo preko spleta. Merjenje zgolj na podlagi števila oseb, ki so izpolnile vaš spletni obrazec je pomanjkljivo.

Če blogarji širijo vaše ideje, je zelo dobro.
Če tisoč ljudi gleda vaš video na YouTubu, je super.
Če sto ljudi vključi povezave na vaše informacije v elektronski pošti, pišejo o vas na Facebooku ali Tweeterju, je neverjetno.
Če pridete v Googlu na prvo stran zadetkov, za pomembno ključno besedo, lahko odprete šampanjec!

Dosegli ste ljudi, vzbudili pozornost in dosegli bistvo spletnih medijev, kajne?

Problem je, da večina tržnikov meri le prodajne rezultate in mnogo PRovcev meri le tradicionalne medije, kot so revije, časopisi, radio in TV. Ta praksa ne zajema vrednosti priporočil. Seveda z osnovnimi meritvami ni nič narobe, vendar niso dovolj.

Kaj bi bilo potrebno meriti?
Dandanes splet daje vsem – B2B podjetjem, blagovnim znamkam, svetovalcev, neprofitnim organizacijem, šolam in mnogo drugim – neverjetno priložnosti, da dosežejo ljudi in jih pridobijo v novih oblikah in načinih.

Zdaj lahko pridobimo pozornost preko objavljanja vsebin (brezplačno), objavimo nekaj zanimivega in uporabnega kot na primer: video na YouTubu, blogi, poročiila o raziskavah, slike, e-knjige ali Facebook strani.

Vendar kako lahko izmerimo uspešnost te nove dimenzije trženja? Potrebujemo nove meritve.

Novi kazalniki za nove dimenzije trženja
V nadaljevanju je nekaj primerov kaj lahko merite:

  1. Koliko ljudi želi sodelovati v vaših spletnih aktivnostih? Lahko izmerite koliko ljudi ima rado vašo Facebook stran, se prijavi na vaš blog, vam sledi na Twitterju, se naroči na vaše e-novice ali se pridruži na spletnem seminarju (webinar).
  2. Koliko ljudi »downloada« vaše objave (e-knjige, prezentacije, video vsebine, napovedi in ostale vsebine)?
  3. Kako pogosto blogarji pišejo o vas in vaših idejah?
  4. Kaj blogarji pravijo o vas?
  5. Kje se pojavljate na iskalnikih ob vaših ključnih besedah?
  6. Koliko ljudi je pripravljeno govoriti z vami o vaših ponudbah? Lahko izmerite koliko ljudi se odziva na vaše spletne obrazce in vam pošlje povpraševanje?
  7. Kako kaže s prodajo? Ali podjetje dosega svoje cilje? Konec koncev so najpomembnejši kazalnik za vodstvo prihodki in dobiček.

Vaš izziv je, da se uprete zakoreninjenim pravilom, ki vztrajajo pri uporabi starih kazalnikov uspešnosti za nove dimenzije trženja. Če dokažete, da lahko izboljšate uspešnost z novimi kazalniki, potem boste uspešni.

Vir: www.marketingprofs.com

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja