Zakaj podjetja na Facebooku potrebujejo prijatelje – ne oboževalcev?

Facebook ponuja podjetjem dostop do množičnega občistva brez občutnih stroškov. Zato je pričakovano, da bi se podjetja razvijala strateško in bila usmerjena v kampanje za dosego ciljev. Vendar temu ni tako.

Namesto tega, so blagovne znamke začele hitro tekmovati za pridobivanje priljubljenosti. Zdelo se je, da so podjetjem pomembne le visoke številke oboževalcev. Dokler v zadnjem času niso začela z merjenjem donosnosti naložbe s številom oboževalcev. Zdaj so se začela spraševati o smiselnosti take enodimenzionalne strategije.

Starbucks, eden najbolj priljubljenih blagovnih znamk na Facebooku, kljub 26 milijonov oboževalcev, ima presenetljivo nizko stopnjo zvestobe (število odzivov na objavo, deljeno s skupnim številom oboževalcev v času objave). Njihova nedavna objava o prazničnih rdečih skodelicah je imela 0,28% veščkov in 0,02% komentarjev.

Izziv za blagovne znamke je, da se prelevijo iz preprostega podjetja z izdelki v dragoceni vir zabavnih, uporabnih in zanimivih vsebin. Pomembna so prava merila uspešnosti blagovne znamke na Facebooku. Facebookov algoritem Edgerank je prvi korak za relevantno merjenje blagovne znamke na svoji skupnosti.

Blagovne znamke bi najbolje ravnale, če k problemu pristopijo drugače, ali natančneje, za začetek delujejo tako kot tisti hiper-povezani prijatelji na Facebooku. Ti posamezniki ne samo, da objavljajo svoje objave, ampak se povezujejo z aplikacijami kot so Spotify, pogostost všečko (Like frequently) in spodbujajo prijatelje k razpravam ali objavljajo druažbne dogodke, s tem pa oblikujejo širši krog skupnosti.

Od vsebine do sodelovanja
Dosedaj se večina aktivnosti blagovnih znamk osredotoča na enostavno vsebinsko strategijo, katera pridobiva oboževalce preko všečkov in komentarjev. Širše se osredotoča sodelovalna strategija, ki ustvarja močnejše komunikacijske povezave z blagovno znamko.

Izziv za blagovno znamko je, da prepozna in doseže najbolj aktivne in vplivne uporabnike . Z njihovim sodelovanjem bodo dosegli večji doseg občinstva in rast v lastni skupnosti. Podjetja se morajo naučiti posnemati človeško vedenje pri deljenju z drugimi. S tem, ko se bodo vedli kot prijatelji, se bodo tudi bolj približala svojim oboževalcem in nenazadnje sodelovala z širšim občinstvom.

Lastnosti »prijateljskih« blagovnih znamk
Povezovanje z vplivno skupnostjo prek Facebooka zahteva čas in vire, vendar na koncu se kaže v večji vrednosti. Kako lahko to naredijo podjetja?

1. Zagotovite merljivost in prepoznavaje
Veteranka psihologije, ustanoviteljica in lastnica inštituta za uporabniško izkušnjo (User Experience Institute) in portala WhatMakesThemClick.net, Susan Weinschenk, preučuje kako ljudje mislijo, delajo in se povezujejo. Ena od njenih objav obravnava odvisnost uporabnikov Facebooka pri posodobitvi statusov in objavi prispevkov. To vedenje je posledica dampamina, ki nas spodbuja k aktivnostim. V nas vzbudi hrepenenje in odkrivanje talentov, kar v končni fazi poveča našo ciljno usmerjeno vedenje.

S tem spoznanjem bi morale blagovne znamke ustvarjati Facebook vsebino, ki spodbuja to vedenje. Poleg tega morajo podjetja meriti stopnjo zvestobe svojih oboževalcev in njihovo vključevanje ter prepoznati prave ambasadorje.

2. Podpora ekskluzivnemu dostopu
Eden najboljših načinov, da vključite oboževalce je, da jim omogočite ekskluzivni dostop. Predstavljajte si kako bi izgledala najboljša izkušnja za vaše oboževalce. Bi jim odprli svojo garderobo ali pisarno? Ali bi jim dali priložnost, da so del vašega naslednjega obikovanja embalaže? Če razmišljate kot oboževalec, boste pripravili strategijo sodelovanja, ki temelji na ekskluzivnosti.

Sephora nagrajuje svoje najbolj zveste oboževalce prek Facebooka z ekskluzivnimi, prijateljskimi ponudbami, predpremiernimi predstavitvami izdelkov in vzorcev.

3. Nagrajevanje in širjenje informacij
Programi lojalnosti niso nič novega, vendar morajo podjetja razumeti, da je socialno širjenje informacij od-ust-do-ust prav tako pomembno. Z združevanjem obeh strategij preko nagrajevanja najbolj zvestih oboževalcev, bo širilo glas o njihovi pozitivni izkušnji po spletu.

GoPro proizvajalec fotoaparatov je na svoji Facebook strani objavil tekmovanje »I Love My GoPro«, kjer je pozval oboževalce, da objavijo fotografijo z GoPro fotoaparatom, ki izraža »epski trenutek fotografije, ki jo deliš s svojimi prijatelji in to je lahko le fotografija z GoPro fotoaparatom«. Oboževalci so napisali naslove svojih fotografij in jih posredovali preko Facebooka. Potem so med sabo glasovali in izbrali 50 najboljših, ki so se uvrstile v finale.

GoPro razume, da je bilo tekmovanje obojestransko koristno: ljudje so govorili o blagovni znamki (delili z njihovimi prijatelji) in hkrati so nagradili svoje oboževalce preko objave njihovih fotografij in možnosti za dosego nagrade.

Z vključevanjem oboževalcem lahko podjetja vzpostavijo humano interakcijo, ki vodi ljudi k povezovanju z znamko tako prek spleta kot tudi v resničnem življenju. Konec koncev, kdo si želi lažne prijatelje v resničnem življenju ali na Facebooku?

 

Vir: www.mashable.com

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja