Ali je vredno vlagati v digitalne tehnologije za podporo nakupovanju?

Digitalne tehnologije so spremenile dinamiko nakupovanja. Kot na primer prenos kuponov je naredil velik vpliv na nakupovanje, medtem ko druge, kot so socialni mediji, zaostajajo.

Te ugotovitve so del obsežne primerjalne študije, ki jo je izvedlo neodvisno raziskovalno podjetje Forrester Research, da bi bolje razumeli kako kupci gledajo in uporabljajo digitalne tehnologije pri nakupih ter kako lahko tržniki in prodajalci povečajo njihovo uporabo.

Študija je ugotovila, da najuspešnejše tehnologije, vključno z internetnimi kuponi, elektronskimi sporočili in spletnimi informacijami, zagotavljajo tri glavne prednosti kupcem: dodano vrednost pri nakupih, pomoč pri sprejemanju nakupnih odločitev in olajšajo samo nakupovanje.

Aplikacije za nakupne odločitve od doma
Kupci so najbolje sprejeli tehnologije, ki jim omogočajo uporabo od doma, saj ima večina ljudi dostop do interneta, poleg tega pa so tehnologije enostavne in uporabniku prijazne.

Nekje 54% anketiranih je uporabilo kupone na internetu, v primerjavi s 46% kateri spremljajo elektronsko pošto blagovnih znamk ali trgovcev, 42% anketiranih spremlja spletne ocene in komentarje kupcev, medtem ko 37% spremlja socialna omrežja. Za socialna omrežja je raziskava ugotovila, da naj ne bi imela nobenega vpliva na nakupne odločitve, čeprav so še vedno obravnavana v pomoč s strani uporabnikov. Zato morajo tržniki stremeti predvsem k orodjem, ki omogočajo večjo učinkovitost.

Ob tem je Jason Katz, direktor nastajajočih medijev na agenciji Catapult dejal, da verjamejo v moč tehnologije in njeni prihodnosti v trženju, zato želijo izobraziti blagovne znamke in prodajalce kako jih vpeljati za rast in dodajanje nakupne vrednosti za njihove stranke.

Ostale tehnologije, ki jih anketiranci manj uporabljajo pa so navedli: tisk nakupovalnih seznamov iz spletnih strani (16%), »brezpapirni« kuponi (10%) in nakupovalni pripomočki (7%).

Digitalne tehnologije v trgovinah
V notranjosti trgovin so kupci najbolje sprejeli tehnologije, ki omogočajo samodejno preverjanje (71%), sledi izposoja DVDjev (23%) in promocije na embalaži izdelkov, ki zahtevajo, da kupci obiščejo določeno spletno mesto (21%). Presenetljivo je, da so interaktivni TV-ji, ki jih uporablja Walmart, anketiranci uporabili le v 6%, medtem ko so za: zaslone na dotik, terminale kartic zvestobe in ročne skenerje, izkazali velik interes.

Blagovnim znamkam je tako težje in težje doseči potrošnike s svojimi sporočili v trgovinah, saj so vse bolj osredotočeni na nakup in je čas za njih bistvenega pomena. Zato veliko kupcev svoje nakupovanje prične že pred odhodom v trgovine preko spletnih strani ali uporabo mobilnih nakupovalnih pomočnikov (ang. Mobile shopping assistants), kar jim že pred nakupom omogoča, da razmišljajo o določenih blagovnih znamkah ali prodajalcih.

Mobilna tehnologija je na obzorju
Številne mobilne aplikacije omogočajo tržnikom, da podajo ustrezne informacije do kupcev na vsakem koraku.

Največ kupcev je uporabilo svoje mobilnike za plačevanje (23%), sledi uporaba GPS na osnovi lokacijske storitve (21%), promocije prek besednih sporočil (16%) in nakupovalni seznami (16%).

Prodajalci vs. blagovne znamke na spletu
Raziskava je tudi ugotovila, da kupci obiskujejo spletne strani prodajalcev in blagovnih znamk zaradi zelo različnih razlogov. Izkazalo se je, da bi morale spletne strani prodajalcev in blagovnih znamk delati v partnerstvu.

Nekje 46% anketirancev je obiskalo spletno stran blagovne znamke, kot je Kraft, za iskanje receptov in novih idej, v primerjavi z le 9% vprašanih kateri bi šli na spletno stran prodajalca za iskanje takih informacij. Druga primerjava pa je, da je kar 61% obiskalo spletno stran prodajalca za primerjavo cen izdelkov, medtem ko je le 6% vprašanih obiskalo spletno stran blagovne znamke za iskanje te informacije.

Kljub generacijskim oviram je prihodnost v širjenju tehnologij
V digitalnih tehnologijah še vedno obstajajo ovire, ki preprečujejo vsem generacijskim skupinam, da spoznajo vse njihove prednosti, saj ne razumejo kako jih uporabljati. Zasebnost posameznikov je prav tako skrb, ki se ob njih pojavi. Vendar so kljub temu anketiranci imeli pozitiven odnos do uporabe tehnologij, saj pravijo, da jim omogočajo udobnost in olajšajo njihovo življenje.

Iz raziskave lahko pridemo do zaključka, da je potrebno še naprej vlagati v tehnologije, ki so se izkazale za uspešne. Vseeno pa je potrebno biti pri njihovi uporabi previden, saj vse ne kažejo pozitivnih rezultatov, zato jih je priporočljivo predhodno testirati.

Metodologija
20 minutna spletna raziskava je bila opravljena med 1100 družinami, ki primarno kupujejo živila. Raziskava je potekala v juliju in avgustu 2009.

Povzeto po: www.promomagazine.com/retail/news/1209-digital-shopping-study

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.