Ali so socialni mediji za B2B izguba časa in denarja?

Ste tudi vi mnenja, da »socialni medji niso pomembno področje za vaše investicije, saj ne prodajate potrošnikom, ampak ste osredotočeni na medpodjetniško trženje. Zato mislite, da bi s socialnimi mediji izgubljali čas in denar.« Lahko, da ste skeptični, vendar ne morete zanikati eksplozivne priljubljenosti socialnih medijev.

Podjetja vseh velikosti ustvarjajo Twitter kampanje, postavljajo Facebook strani, bloge podjetij in objavljajo video posnetke na YouTubu, v želji, da bi spodbudili viralni marketing. To lahko deluje, ko naslavljate vaše ciljne kupce, vendar ali delujejo tudi ko naslavljate podjetja?

Izrazi zaskrbljenosti so upravičeni, poglejmo zakaj:

»Pokaži mi analize« – zgodb nepričakovanega uspeha  kot jo ima Awaya na Twitterju, ni veliko za primere spletnih strani B2B, še posebej v primerjavi z množico uspehov B2C.

»Pokaži mi denar« – vodstvo razumljivo želi dejanske povezave med investicijami v trženje in realnimi prihodki. Analize enostavno omogočajo prikaz števila prijateljev, sledilcev, povezav in komentarjev, vendar kako to pretvoriti v rezultate? Koliko je vreden priljubljen blog? Poiskati teh povezav ni ravno enostavno, če ne kar nemogoč podvig.

»Pokaži bistvo« – socialni mediji zahtevajo veliko časa, če želimo vzpostaviti profesionalno prisotnost. Zahteva konstantno aktivnost, ki pa morda ne prinese tako velik ROI glede na vložen čas. Polovičarski poskusi ne navdušijo in vam dejansko lahko naredijo škodo.

Torej zakaj so B2B podjetja povečala svoje naložbe v socialne medije?

Če zgoraj navedeno zveni precej žalostno, zakaj kar 86% podjetij B2B vlaga v kakšno od oblik socialnih medijev, v primerjavi s samo 82% B2C podjetij?
Tehnologija socialnih medijev, ki je bila prvotno namenjena osebni uporabi, se je preoblikovala v pomembno poslovno orodje. Pomislite na avtomatska sporočila, pametne telefone, aplikacije za pametne telefone, ki so bili prvotno namenjeni osebni uporabi za zabavo. Podoben trend je zaznan tudi med socialnimi mediji.

V razmislek vam podajamo štiri dejstva:

Vključevanje v primerjavi z ‘nenadzorovanimi’ objavami
Vaše podjetje je lahko že prisotno na socialnih medijih, če za to veste ali ne, oziroma ali vam je to všeč ali ne. Veliko zaposlenih običajno objavlja podatke o svojem podjetju, ne samo na LinkedIn, ampak tudi na Facebooku, blogu, Twitterju in YouTubu. Takšne nenadzorovane objave lahko prinašajo slabosti ali pride v navzkriž z vašim planom trženja. Zato je veliko bolje, da ste prisotni kot celovito podjetje.

Ciljna publika B2B je tam
Čeprav so vaša ciljna skupina podjetja, ne potrošniki, podjetja pred nakupom uporabljajo tudi socialne medije kot vir pred nakupno odločitvijo. Novejše raziskave so pokazale, da do 90 % B2B podjetij uporablja socialne medije za pomoč pri nakupovanju in pri odločitvi nanje močno vplivajo tudi povratne informacije tretjih oseb, saj s tem zmanjšujejo tveganje in upajo na prave rešitve.
»Bodite tam, kjer so vaši kupci«, je še bolj pomembno in omogoča še več možnosti v današnji dobi interneta, kjer lahko tržniki natančno vedo kdo so ciljni kupci in kje se nahajajo.
Podjetja, ki še niso pristona na socialnih medijih ustvarjajo tudi vtis, da so za časom ali niso dosegljivi za svojo klientelo.

Multiplikacijski učinek je težko doseči
Najboljše prakse za uporabo socialnih medijev že obstajajo kot del integriranega trženja. Povezovanje in širjenje sta ključ za doseganje trženjskega vpliva.
Kadar socialne medije uporabite kot nadaljevalno orodje druge kampanje, vam zagotavlja odlično prizorišče za širitev vpliva na druge trženjske strategije in naložbe. Čeprav vam vsi viralni učinki ne bodo všeč, lahko izjemno povečate svoj doseg preko Tweeterja ali objave na Facebooku.

Ne izmišljujte si pred vašo konkurenco
Dejstvo je, da so ROI metrike nenatančne in to je bilo v marketingu vedno izziv povezovati neposredno s prihodki. Vprašanje je, zakaj bi pri B2B socialnih medijih bilo drugače? (oglejte si webinar o ustvarjanju ROI iz socialnih medijev)

Čeprav je rezultate pri socialnih medijih še vedno težko izmeriti, se zadeve hitro premikajo naprej. Obstaja tveganje povezano z dodelitvijo sredstev med socialnimi mediji, ampak kot tržniki smo vajeni na tveganja in je še večja nevarnost, če tega ne storimo.


Vir: www.marketingprofs.com

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.