Kaj se lahko naučimo od Steva Jobsa?

»Le nekaj od nas ima priložnost, da doseže 1/100 tega kar je dosegel Steve Jobs«, piše Bill Taylor, Harvard business Online. »Vendar vsi lahko vpogledamo na njegov način dela in učinke tega ter uporabimo to kot priložnost, da zahtevamo več od sebe kot voditelji in inovatorji, z možnostjo manjših pozitivnih razlik v našem poslu, pri strankah in sodelavcih.«

 Da to dosežete pa Taylor predlaga, da se vprašate 5 preprostih vprašanj, ki odražajo lastnosti velikega in vplivnega voditelja:

1.    Zakaj bi želeli izjemni ljudje delati z vami?
Steve Jobs je bil obkrožen z izjemno nadarjenimi oblikovalci, trgovci in inženirji, ker je razumel, da najbolj nadarjeni ljudje niso motivirani z denarjem ali statusom. Izjemno uspešni ljudje želijo delati na zanimivih projektih, želijo se počutiti kot vplivni igralci. Preprosto povedano, veliko ljudi želi, da so del nečesa večjega od sebe –  želijo postati, če uporabimo Jobsovo priljubljeno frazo, »insanely great« – noro dobri.

2.    Ali prepoznate izjemno uspešno osebo?
Veliko lažje je biti »pravi« voditelj, če vodite skupino ali oddelek poln »pravih« ljudi. Dejansko voditelji porabijo veliko časa in energije, ko izbirajo kandidate za delovno mesto. Mogoče izgleda na prvi pogled malce drugačno, vendar organizacijska načela so enaka, ko ocenjujejo nadarjenost, značaj šteje enako kot reference. Steve Jobs je bil izbirčen glede ljudi, ki jih je spustil v Apple, kot tudi pri funkcijah Applovih produktov.

3.    Ali lahko najdete izjemne ljudi, ki ne iščejo vas?
Najbolj nadarjeni ljudje želijo biti v službi, ki jo imajo radi, delati z ljudmi s katerimi uživajo, na projektih, ki jim predstavljajo izzive. Torej vodilni, ki so zadovoljni, da zaposlijo ljudi, ki aktivno iščejo zaposlitev, tvegajo, da privabijo nezadovoljne in povprečne zaposlene. Trik je, da iščete t.i. »pasivne« iskalce zaposlitve. Ti ljudje so lahko zunaj vašega podjetja ali pa v različnih oddelkih znotraj podjetja, vendar pa ne bodo delali za vas, razen če se boste potrudili in jih prepričali, da se vam pridružijo. Steve Jobs je s svojo osebno prisotnostjo postal neprimerljiv zaposlovalec.

4.    Ali ste uspešni pri poučevanju ljudi, kako vaša ekipa ali podjetje deluje in zmaguje?
Celo najbolj osredotočeni strokovnjaki (programerji, grafični oblikovalci, …) se trudijo po najboljših močeh, da razumejo delovanje celotnega poslovanja podjetja. To je deloma tudi stvar računovodskih izkazov: ali se lahko vsakdo nauči kako razmišljati kot podjetnik? Ali lahko vsi razumejo kaj je resnično pomembno, kje se ni mogoče pogajati, kaj lahko zlomi podjetje? Nihče ni bolje znal komunicirati poslanstvo podjetja, kot Steve Jobs.  Bodite prepričani, da ste v vašo ekipo vnesli podobno raven vpogleda v poslovanje podjetja.

5.    Ali ste tako zahtevni do sebe, kot do ostalih?
Nadarjeni in ambiciozni mladi ljudje imajo visoka pričakovanja – do sebe, do svoje ekipe in do svojega podjetja. Prav zato je to lahko izziv za voditelje. Eden od kadrovskih gurujev, John Sullivan iz State University piše: »Zvezd ne delajo za idiote« (ang. Stars don’t work for idiots). Steve Jobs je bil znan kot zahteven in strog šef. Vendar ljudje so se odzvali na njegov perfekcionizem, ker je bil zahteven tudi do sebe.

Ni vam potrebno, da si prizadevati biti naslednji Steve Jobs, da se naučite nekaj iz njegove genialne kariere. Mogoče pa je njegova največja zapuščina generacija voditeljev, ki imajo višje cilje, zaradi tega kar so dosegli.

 

Vir: blogs.hbr.org

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.