Katerim priporočilom zaupajo vaše stranke?

Vir: www2.owen.vanderbilt.edu

S poplavo socialnih medijev so vajeti v komunikaciji prevzeli kupci. Poleg že znanih modelov trženja B2B in B2C, v zadnjem času pridobivata vse večji pomen tudi C2C in C2B. Moč besedne komunikacije od-ust-do-ust (ang. Word-of-mouth) še nikoli ni imela tako velikih razsežnosti, kot jo ima preko socialnih medijev.

Raziskava GlobalWebIndex, ki vključuje podatke iz raziskav Trendstream in Lightspeed Research, opisuje spremembe v vedenju potrošnikov na socialnih medijih. Uporabniki interneta po vsem svetu bolj zaupajo priporočilom izdelkov preko socialnih medijev kot preko klasičnih. Zaznali so skoraj 50% povečanje njihovega zaupanja preko socialnih medijev, 21% pa preko mikroblogov. Strokovna priporočila preko časopisov in TV so v istem obdobju komaj beležila nekaj zaupanja anketiranih.

Kljub temu poročilo Edelmanovega »TrustBarometra« za leto 2011 kaže že drugo leto zapored upadanje zaupanja »osebam kot sem jaz« (iz 47% v letu 2009 na 43% leta 2011) in sočasno povečanje zaupanja v strokovnjake.

V raziskavo so bili vključeni izobraženi potrošniki, v starosti 25-64 let z 25% nadpovprečnim dohodkom, zato se ravno rezultati ne morejo primerjati s splošno populacijo. Vendar kljub temu je zanimivo vprašanje o »zaupanju v informacije o podjetju« (ne o produktih ali priporočilom blagovnih znamk), ki jih podajo različni profili oseb.

Večina raziskav podpira tradicionalno stališče, da je komunikacija od-ust-do-ust preko prijateljev, družinskih članov in drugih vrstnikov, še vedno najbolj zanesljiv način za pridobivanje informacij o izdelkih in storitvah. Tako lahko rečemo, da sta pomen in verodostojnost mnenj ter ocen potrošnikov vse večja na kar se morajo odzivati tudi podjetja in če je le možno na to tudi vplivati.

Zanimiva je tudi raziskava katerim oblikam komunikacije preko spletnih medijev uporabniki bolj zaupajo, oglejte si rezultate tukaj.

Vir: www.emarketer.com

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.