Zakaj kupci ne znajo povedat kaj hočejo?

Ko so Stevea Jobsa vprašali ali je Apple uporabil trženjske raziskave za pomoč pri razvoju in prodaji iPada je odgovoril: »Ne, potrošniki ne vedo kaj hočejo.«.

Razlogov, da potrošniki ne znajo povedati, kaj hočejo, je več.

1. Raziskovalci pripravijo potrošnike do tega, da so bolj fokusirani kot v realnosti.

Sodelujoči v raziskavah so običajno bolj skoncentrirani in vpleteni v proces takrat, ko sodelujejo v raziskavi, kot v realnosti. Vsaj za nekatere znamke pa bi bilo bolje, če bi bila ta vpletenost manjša in bolj podobna tisti v realnih situacijah.

2. Nismo tako racionalni kot mislimo.

Raziskave ugotavljajo, da je več kot 90% naših odločitev sprejetih nezavedno. Sodelujoči v raziskavah tega ne želijo priznati in se odločajo za bolj racionalne možnosti, kot v realnosti.

3. Če sodelujoči pričakujejo, da bodo morali pojasniti svojo odločitev, se odločijo drugače.

Razsikave so potrdile, da se ljudje odločijo drugače, če morajo svojo odločitev obrazložiti. Poleg tega pa so s svojo odločitvijo manj zadovoljni.

 

Navedeni razlogi seveda ne pomenijo, da so trženjske raziskave neuporabne. Pomembno je predvsem to, da pri izbiri izvajalca poiščete takšnega, ki se navedenih problemov zaveda in jih zna z uporabo pravih metod minimizirati in priti do rezultatov, ki so relevantni v realnih situacijah.

Povzeto po:  http://mandmglobal.com

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.