Zvestoba: 6 osebnosti na socialnih omrežjih

Segmentiranje oseb, ki sledijo blagovnim znamkam na socialnih omrežjih, je mogoče prepoznati po šestih vplivnih osebnostih, ki temeljijo na vedenjskih dejavnikih zaupanja in nadzora. Pri tem ne moremo prepoznati celotne slike vedenja preko samo enega socialnega omrežja.

To je razkrila agencija Aimia, ki se ukvarja s poslovnim svetovanjem za zvestobo strank. Če smo pošteni smo že slišali podobne ideje tudi prej. Malcom Gladwell je v »Tipping Point« opisal majhen odstotek ljudi, ki vplivajo na večino, kot »mavens«, Aimia jih je poimenovala kot »sparks«, tržniki pa bi jih poimenovali kar »vplivneži«. Vendar Aimia poudarja, da tržniki na socialnih omrežjih združujejo klike, twitte in všečke skupaj, pri tem pa vrednotijo količino pred kakovostjo. Skratka ne obravnavajo interakcije resnih interesentov.

»Tekmovalnost v pridobivanju všečkov, retwittov, sledilcev in priporočil … je napačen pristop. Tržniki morajo opredeliti uspeh aktivnosti na socialnih omrežjih preko vrednosti za stranke in dolgoročnega odnosa.«, je povedal Doug Rozen, glavni avtor poročila. Ali povedano drugače: »Socialna omrežja so imela zanimivo mladost, zdaj je čas, da odrastejo.«

Razlike v zainteresiranosti in nameri
Tržniki so imeli pogosto težave prepoznavati zainteresiranost in nakupne namere, ki so se skrivale preko aktivnosti kupcev na socialnih omrežjih. Pravilna segmentacija tržnikom omogoča ustrezno prepoznavanje, razumevanje in vplivanje na kupce preko socialnih omrežjih.

Poročilo zajema trenutno uporabo socialnih omrežij ter opiše razlike med vrstami socialnih omrežjih prek šestih značilnih osebnosti, ki jih sestavljajo ameriška populacija nad 18 let:

  •   brez aktivnosti (41% prebivalcev ZDA) – se najmanj ukvarjajo s socialnimi omrežji, če sploh, redko uporabljajo spletne trgovine.
  •   Novinci (15 %) – pasivni uporabniki enega socialnega omrežja, predvsem za namen krepitev odnosov z znanci in prijatelji.
  •   ‘Onlookers’ ali opazovalci (16 %) – redno opazujejo druge preko socialnih omrežjih, vendar sami ne delijo skoraj nobenih informacij.
  •   ‘Klikarji’ ali ‘cliquers’ (6 %) – aktivni uporabniki enega socialnega omrežja, so vplivni med svojo manjšo skupino prijateljev in sorodnikov.
  •   ‘Minglarji’ (19 %) – tisti, ki redno izmenjavajo informacije in so povezani z raznolikimi skupinami preko socialnih omrežij.
  •   ‘sparks’ ali iskre (3 %) – najbolj aktivni in najbolj sodelujejo z uporabniki na socialnih omrežjih; so navdušeni spletni ambasadorji svojih najljubših blagovnih znamk.

Aimia je prepoznala te osebnosti glede na aktivnosti povezanih z blagovno znamko: sodelovanje v spletnih trgovinah, gledanje in objavljanje spletnih video vsebin, sodelovanje v dnevno popustniških portalih, pisanje ocen za izdelke ali storitve, interakcija z blagovnimi znamkami, igre, forumi in blogi ter »check-in« na lokacijah.
Med ugotovitvami: med bolj pasivnimi so ‘onlookers’ ali ‘opazovalci’, ki pa so prav tako zaintersirani za dnevno popustniške portale, kot tudi dve najbolj aktivni osebnosti ‘minglarji’ in ‘iskre’. Poleg tega ‘klikarji’ prav tako verjetno kot ‘iskre’ igrajo spletne sponzorirane igrice.

Zaupanje in nadzor
Segmentacija je zgrajena iz okvirnega vedenja, ki temelji na zaupanju in nadzoru – dva glavna čustvena gonilnika sodelovanja v socialnih omrežjih.
Zaupanje poganja možnost uporabnika, da navigira socialno omrežje, koliko zaupa osebnih informacij prijateljem in omrežju ter koliko zaupa v samo socialno omrežje. Nadzor je povezan s količino informacij, ki jih je uporabnik pripravljen deliti, količino prijateljev in ugledom, ki ga gradi na spletu. Nadzor je enak izpostavljenosti in zaupanje je enako sodelovanju.
Raziskava je bila narejena konec leta 2011 in je sestavljena iz niza tedenskih panelskih raziskav Aimia, z ugotovitvami utemeljenih preko Forrester, Mintel and GfK Mediamark Research & Intelligence kot tudi lastno študijo Aimia »Born This Way: The US Millenial Loyalty Survey.”

Vir: www.marketingvox.com

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.