Tržni kanali se spreminjajo

Tudi najbolj uspešna podjetja imajo omejena sredstva za oglaševanje. Glede na te omejitve je smiselno vložiti sredstva v medije, ki ustrezajo vašim ciljem trženja. Pri tem moramo imeti v mislih predvsem kupce, ki vrste oglaševanj različno zaznavajo. V nadaljevanju je nekaj odločilnih razlik med kanali trženja:

Iskalni marketing je veliko novejši od drugih tradicionalnih oblik oglaševanja. Dejansko je eden od najbolj učinkovitih načinov za doseganje vaših ciljnih kupcev, saj se usmerite na ljudi, ki iščejo natančno tisto, kar ponujate. Na eni izmed slovenskih spletnih trgovin so v 4 mesecih povečali obisk spletne strani za 40% in hkrati vidno povečali prodajo.

E-mail marketing vključuje zbiranje elektronskih naslovov ljudi, katerim zagotavljate brezplačne vsebine z vključenimi neopaznimi elementi prodaje. Potrebno je le zagotoviti kakovostno programsko opremo, ki delno deluje avtomatsko. Največja slabost je poplava elektronskih sporočil v e-nabiralnikih, zato se vaše sporočilo lahko hitro znajde v ‘smeteh’.

Medijski zakup na spletnih straneh, ki so povezani z vašim izdelkom ali storitvijo, je lahko učinkovit pristop, vendar ima drugačno filozofijo trženja in zato je nekoliko bolj tvegan od zgoraj navedenih. Izziv je v tem, ker bralci strani obiskujejo strani za branje in zabavo, zato nimajo interesa za karkoli kar prodajate.

TV oglasi so primerni za blagovne znamke in podjetja, ki želijo doseči celoten trg. TV oglasov večina podjetij ne vključuje v svojo strategijo, predvsem zaradi visokih stroškov in množično trženje. »Če je vse kar potrebujete splošen demografski opis, potem je lahko TV oglas super način trženja. Toda takoj, ko potrebujete ožji segment, ste daleč od sreče.«
Tudi pri trženju poprodajnih storitev avtomobilista se je izkazalo, da akcija zasnovana le na TV oglaševanju ni dosegla želenega odziva. Le celoten splet aktivnosti: direktna pošta, SMS, internet, radijsko oglaševanje, … je bil prepoznan kot »dobra praksa« , ki so jo priporočili tudi v ostalih državah.

Ostale razlike si oglejte v prispevku, sicer pa prisluhnite tudi uspešnim in manj uspešnim primerim akcij direktnega komuniciranja, ki predstavljajo 7 izvirnih grehov direktnega marketinga.

Viri: www.flowtown.com, www.zdms.org