Zakaj je Groupon past za mala podjetja?

Groupon, ponudnik dnevnih popustov za uporabnike, je že osvojil pripadnike po svetu. Kljub temu je zanimivo razmišljanje avtorja članka »Why Groupon Is Poised For Collapse?«, kjer predstavi ozadje in pasti dogovorov med manjšimi podjetji in Grouponom. Groupon pomaga manjšim podjetjem, da pridobijo nove stranke preko dnevnih popustov, ki jih objavlja na svoji spletni strani.


Predstavljajte si, da ste manjše podjetje in izbirate med:

  • Stroškom oglaševanja v višini 62.500 dolarjev. Pridobili boste veliko kupcev, vendar vam nihče ne garantira, da se bodo še kdaj vrnili.
  • Plačam vam 21.000 dolarjev. Prvih 7000 dolarjev boste prejeli v 5 dneh, naslednjih 7000 v 30 dneh in preostanek v 60 dneh. V zameno pa ponudite mojim kupcem poceni izdelke za celo leto.

Manjša podjetja si težko privoščijo marketinški budget v višini 62500 dolarjev. Čeprav obe možnosti izgledata povsem drugačni, sta pravzaprav enaki – predstavljata poslovni model Groupona.

Podjetja vlagajo veliko sredstev v oglaševanje, ki jim obljublja pridobivanje kupcev brez tveganja. V bistvu pa gre za veliko tveganje. V primeru, da oglašujete v časopisu, je največ kar lahko izgubite strošek oglasa, v primeru Groupona pa se lahko vaš strošek poveča z vsakim dodatnim kupcem.

Pri Grouponu gre pravzaprav za dajanje posojila, ki pa je lahko zelo drago. V večini podjetij gre za zelo tvegane finančne odločitve, ki se kažejo predvsem v prometu, ki pa lahko ni profitabilen.

Promet ni vedno profitabilen
Brez dvoma z  Grouponom podjetja pridobivajo nove kupce, vendar pa morajo podjetja vedeti podatek o številu:

  1. Uporabnikov Groupona, ki so že njihove obstoječe stranke in
  2. Kako pogosto se bodo novi kupci vračali.

Večje kot bo število v prvem primeru, bolj bo odločitev slaba za podjetje, večje kot bo število v drugem primeru, bolj bo odločitev dobra. Večina podjetij pa teh podatkov pravzaprav ne pozna, Groupon pa jih tudi ne vodi (ali noče voditi).

Prikrita dražba
Osnovni uspeh Groupona je dražba. Dnevno se sklepajo posli, ki oblikujejo cene na absurdno raven. Tudi, če oblikuje le štiri ponudbe dnevno, govorimo o manj kot 1500 poslov letno.

»Bid« v tej dražbi je skupen prihodek Groupona. To je funkcija vrednosti bona, delež prihodkov preko pogajanja in število poslov, ki jih bodo ponudili. Število poslov, ki jih bodo ponudili je določeno z drugimi dejavniki, kako visok je popust in kako pogosto je povpraševanje po izdelku. Večji kot je popust, večja je količina.

Vse to je spodbuda za dvig prihodkov Groupona. Zagotavlja pa tudi spodbude za prodajalce, ki prodaja večje in večje ponudbe, od katerih pa morda nekatera niso primerna za manjša podjetja.

Denar, sveta vladar
Veliko malih podjetij se bori za denar in zato je Grouponov prodajni pristop odmeven. Oglaševanje brez vnaprejšnjega plačila. Dobiš denar v nekaj dneh, stalni dotok strank. Ni ravno nova ideja. Rewards Network ponuja restavracijam plačilo v naprej, v zameno za diskontirane obroke v daljšem časovnem obdobju.

Recesija je bila odlična priložnost za Groupon, saj so druge oblike financiranja usahnile. Podjetja so pograbila priložnost, da bi dobila denar, v zameno za popuste. Dejansko tveganje za Groupon je, da se gospodarske razmere izboljšajo do te mere, da se podjetjem ne bi bilo treba zateči k visokim popustom.

Več pasti si preberite v izvornem članku.

 

Vir: www.techcrunch.com

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja